Önálló oroszlán

Világszerte sorra szökkennek szárba a tehergépjárművek önvezető rendszereinek fejlesztését támogató tesztprogramok. Ilyen a MAN által kezdeményezett ANITA projekt is, amely egy német vasúti-közúti intermodális konténerterminál területén több mint három évig fut majd.

Közzétéve:

Habár műszakilag már ma is annyira fejlettek a négyes szintű, azaz teljesen önvezető rendszerek, hogy hamarosan készen állhatnak a piaci bevezetésre, úgy tűnik, hogy a közúti forgalomban való alkalmazáshoz megfelelő jogszabályi háttér kidolgozása még jó ideig várat magára. Ezért a teljesen önvezető járművek közúti teszteléséhez is külön hatósági engedélyek szükségesek, illetve szigorú feltételeknek és megkötéseknek kell eleget tenni. Azonban a járműforgalom elől elzárt területeken nem kell ilyen kötöttségekkel számolniuk a gyártóknak, valamint egyszerűbb és biztonságosabb is az önvezető technikák használata, így manapság főként bányákban, kikötőkben és logisztikai központokban folyik az önvezető rendszerek próbaüzeme.

Zárthelyi dolgozat

Ennek megfelelően az MAN is zárt területet szemelt ki az önvezetés gyakorlati teszteléséhez, mégpedig az ulmi DUSS Terminal nevű vasúti-közúti intermodális konténerterminált. Az Autonome Innovation im Terminalablauf (ANITA), magyarul az Önvezetési Innováció Termináli Üzemeltetésben elnevezésű projektben a Deutsche Bahn AG, a Hochschule Fresenius egyetem és a Götting KG is együttműködik az oroszlános gyártóval. A német szövetségi gazdasági és energiaügyi minisztérium pedig körülbelül 5,5 millió euróval támogatja a tervek szerint 39 hónapig futó projektet, amelynek célja a konténerek rugalmasabb, gyorsabb és hatékonyabb kezelése a terminálokon. Jól mutatja ennek fontosságát, hogy ma az intermodális fuvarozás az áruszállítási ágazat egyik leggyorsabban fejlődő területe. Ingyenes online játékok: megegyet.hu

Sorozatgyártású alapokon

Az ANITA projekt főszereplője pedig nem más, mint az új generációs TGX nyerges vontató, amelynek vadonatúj elektromos, illetve elektronikus rendszerét már a jövő önvezető technikáinak a befogadására is alkalmassá tették az MAN fejlesztői. Ez a vontató egy konténerszállító alvázas félpótkocsival teljesen automatizáltan dolgozik majd a DB Intermodal Services konténerdepó és a DUSS Terminal területén belül. Volánja mögött csupán a biztonság kedvéért ül majd mindig egy gépkocsivezető, hogy adott esetben azonnal beavatkozhasson.

Digitalizált folyamatok

A projekt keretében a megfelelő digitális infrastruktúrát is kialakítják a telephelyeken, amely a konténerkezelési folyamatok digitalizálásához is szükséges a Terminal 4.0 projekt részeként. Az önvezető tesztszerelvény pontos helymeghatározásáért és az akadályok észleléséért felelős algoritmust pedig a Götting KG fejleszti ki. Emellett a Hochschule Fresenius egyetem szakemberei gondosan tanulmányozzák az emberek és a gépek viselkedését a telephelyeken, amit aztán digitális folyamatokban és szabályokban képeznek le. Magától értetődően a biztonság mindvégig kiemelt fontosságú a projektben, ám a teljesítmény is központi szerepet játszik. Az ANITA tehát egy újabb mérföldkő az MAN tehergépkocsik, sőt, a teljes fuvarozási folyamat automatizálásában, amely hozzájárul majd az ágazat fenntarthatóságának megvalósításához.

Furgon bérlés





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó…

Megkoronázott megújulás

Hamarosan a magyar piacon is megjelenik az oroszlános márka legújabb csúcsmodellje, a kívül-belül exkluzív megjelenésű és felszereltségű MAN TGX Individual Lion S. A müncheniek új tehergépkocsi-generációjának egyéves születésnapjára megalkotott új zászlóshajót az MAN QuickStop elnevezésű…

Már ősz elején beleülhet!

Tovább növelte vonzerejét a Ford Trucks F-MAX az utóbbi időben. Mégpedig azzal, hogy a jelenlegi piaci viszonyokhoz képest kiemelkedően gyorsan, a megrendeléstől számítva akár három hónapon belül átvehető. Így az ügyfelek akár már szeptemberben munkába…

Mindenből a legjobbat

Közel ezer összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a DAF Trucks vállalattól. A gépkocsik egyik érdekessége, hogy a Tatra Trucks különleges, központi csővázas alvázára épülnek a lehető legjobb terepjáró képesség érdekében,…

Megkezdődött az átállás

Közel öt éve üzemeltet Ford Trucks járműveket az Ekol Logistics Kft., most azonban új fejezet nyílt a dinamikusan fejlődő logisztikai vállalat és az amerikai-török márka, illetve hazai importőre, a Delta-Truck Kft. kapcsolatában. Az Ekol Logistics…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra