Mesterien alkalmazkodó tehergépkocsik

Darwin óta tudjuk, hogy nem a legerősebb marad életben, hanem az, amelyik a legjobban tud alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nos, az MAN tehergépkocsik kiválóan tudtak igazodni Új-Zéland közúti fuvarozásának meglehetősen különleges követelményeihez.

Közzétéve:

Ahány földrész, annyi szokás, pontosabban szabályozás. Ha körülnézünk a világ közúti fuvarozásában, akkor akár országonként is jelentős különbségeket fedezhetünk fel a járművekre vonatkozó méret- és tömeghatárok terén. Nem kivétel ez alól Új-Zéland sem, ahol a járműszerelvények 23 méter hosszúak, 4,25 méter magasak és ötven tonna össztömegűek is lehetnek. Ugyanakkor a tengelyeikre csak jóval kisebb terhelés juthat, mint mifelénk, például a kormányzott tengelyre legfeljebb hat tonna nehezedhet. Ebből már egyenesen következik, hogy ott a szerelvények sokkal több tengelyen futnak, mint Európában.

Szokatlan összeállítások

Új-Zélandon nagyon gyakoriak az olyan járműszerelvények, amelyeknél egy négytengelyes, fülke-alvázas tehergépkocsi háromtengelyes félpótkocsit húz egy kéttengelyes dollyn keresztül, vagyis ezek összesen kilenc tengelyen gurulnak. Az első két tengely kivételével pedig mindegyik ikerabroncsos, tehát nem kevesebb mint 32 kerék viszi át a talajra a szerelvény teljes súlyát! A másik jellegzetes kombináció egy négytengelyes nyerges vontatóból és egy négytengelyes félpótkocsiból áll, de ennél csak a vontató két hátsó tengelye ikerabroncsos, azaz húsz kerék viseli a teljes súlyt. Természetesen a nagyobb össztömeg és a sokkal több kerék mellé nagyobb motorteljesítmény is dukál, mint Európában, miközben az új-zélandi gépkocsivezetők is éppúgy elvárják a tágas, kényelmes és jól felszerelt fülkét.

Vegyes összetételű piac

Igen rugalmas és sokszínű termékprogramjának köszönhetően az MAN ezeket az egzotikus igényeket is megfelelően ki tudja elégíteni, ezért egyre több oroszlános tehergépkocsi fut az új-zélandi utakon. A szigetországban egyébként évente mintegy 3500 tíz tonna össztömeg feletti új teherautót helyeznek forgalomba. Ezek nagyjából felét ázsiai gyártmányok teszik ki, egyharmadát hat európai márka adja, míg a piac maradék része az amerikai gyártóké. Történetesen egy amerikai cég, a Penske Commercial Vehicles látja el 2013 óta az MAN hivatalos importőri szerepét is az országban. A cég tavaly 110 új TGM, TGS és TGX típusú tehergépkocsit értékesített Új-Zélandon. A már említett specifikációs sajátosságok és a gyakori hegyi útvonalak miatt az ügyfelek előszeretettel választják az MAN D38-as motorját, amelynek csúcsváltozata 640 lóerő legnagyobb teljesítményt és háromezer newtonméter maximális nyomatékot szolgáltat.

Látványos példák

Ezt a csúcsmotort választotta a Kerley Bros Transport Ltd fuvarozóvállalkozás is, amely az igen találóan Oroszlánkirálynak elnevezett MAN TGX 35.640 XLX modelljével élő marhákat szállít. A Mainfreight fuvarozási szolgáltatója, az R & H Transport Ltd szintén egy TGX 35.640 modellt üzemeltet, csakhogy függönyponyvás felépítménnyel és függönyponyvás pótkocsival. A Harte Transport Ltd pedig egy négytengelyes, 540 lóerős MAN TGX nyerges vontatóból és egy négytengelyes, hűtős félpótkocsiból összeállított szerelvénnyel tejet szállít. A Stevenson Concrete Ltd egy TGM 26.290 6×4 BB típusú betonkeverő tehergépkocsival Auckland környéki építkezéseket szolgál ki, jól kihasználva a könnyű D08-as motor és a kompakt C fülke miatti kis saját tömeg eredményezte nagy hasznos teherbírást. Az M & J Barrett Ltd viszont a TGM 26.340 6×2-4 BL modell kormányzott és felemelhető hátsó segédtengelyének köszönhető kiváló manőverezhetőség előnyeit is élvezheti, míg az áramvonalas tetőkialakítású hűtődobozos felépítmény hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás csökkentéséhez.

Persze mindezek a járművek még az MAN kifutó generációját képviselik. Idén februárban azonban bemutatkozott az új TG-család, amely még szélesebb körű specifikációs lehetőségeket és innovatív megoldásokat nyújt, vagyis még jobban alkalmazkodhat az új-zélandi igényekhez.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó…

Megkoronázott megújulás

Hamarosan a magyar piacon is megjelenik az oroszlános márka legújabb csúcsmodellje, a kívül-belül exkluzív megjelenésű és felszereltségű MAN TGX Individual Lion S. A müncheniek új tehergépkocsi-generációjának egyéves születésnapjára megalkotott új zászlóshajót az MAN QuickStop elnevezésű…

Már ősz elején beleülhet!

Tovább növelte vonzerejét a Ford Trucks F-MAX az utóbbi időben. Mégpedig azzal, hogy a jelenlegi piaci viszonyokhoz képest kiemelkedően gyorsan, a megrendeléstől számítva akár három hónapon belül átvehető. Így az ügyfelek akár már szeptemberben munkába…

Mindenből a legjobbat

Közel ezer összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a DAF Trucks vállalattól. A gépkocsik egyik érdekessége, hogy a Tatra Trucks különleges, központi csővázas alvázára épülnek a lehető legjobb terepjáró képesség érdekében,…

Megkezdődött az átállás

Közel öt éve üzemeltet Ford Trucks járműveket az Ekol Logistics Kft., most azonban új fejezet nyílt a dinamikusan fejlődő logisztikai vállalat és az amerikai-török márka, illetve hazai importőre, a Delta-Truck Kft. kapcsolatában. Az Ekol Logistics…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra