Hidrogénnel a fenntartható jövő felé

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Toyotának a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításáért folytatott munkássága, ugyanis megállapodást kötött a nagyhaszonjárműveket gyártó leányvállalatával, a Hinóval egy üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsi közös kifejlesztéséről. A tesztelés mellett más kezdeményezésekkel is elősegítik majd, hogy mielőbb piacra kerülhessen a hidrogént tankoló és csupán vízgőzt kibocsátó Hino Profia típus.

Közzétéve:

Csökkenő szén-dioxid-kibocsátás

Egyaránt elkötelezett a Toyota és a Hino az iránt, hogy új technológiák kifejlesztésével segítsék megoldani a világméretű környezetszennyezési problémákat. A két vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint azt, hogy 2050-re kilencven százalékkal csökkentsék járműveik szén-dioxid-kibocsátását a 2010-es, illetve 2013-as szinthez képest. Ennek megvalósítása érdekében olyan elektromos hajtású járművek kifejlesztésén dolgoznak, amelyek széles körben elterjedhetnek a piacon. Persze nem jelentenek kivételt ez alól a nehéz-tehergépkocsik sem, hiszen például Japánban a haszonjárművek teljes szén-dioxid-kibocsátásának hatvan százalékáért ezek az eszközök felelnek.

Nehéz-tehergépkocsik számára (is) kecsegtető

A haszonjárművek villamosításakor azonban úgy kell megválasztani az optimális hajtásláncot, hogy a gépkocsik a kedvező környezetvédelmi jellemzők mellett üzletileg is életképesek legyenek például a hatótávolság, a feltöltési idő és a hasznos teherbírás tekintetében. Éppen ezért a nehéz-tehergépkocsik esetében különösen a nagy energiasűrűséget és gyors tankolást biztosító, hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos hajtás ígérkezik hatékonyabb megoldásnak az akkumulátoros elektromos hajtásnál.

Profi megoldások

A két japán gyártó közös üzemanyagcellás nehéz-tehergépkocsijának alapja a Hino Profia típus, amelybe a Toyota és a Hino elmúlt években kifejlesztett technológiáit is átültetik. Alvázát kifejezetten úgy alakítják ki, hogy ideális legyen az üzemanyagcellás hajtáshoz, valamint a tervezők a tömegcsökkentésre is nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő hasznos teherbírás érdekében. A hajtáslánc az új generációs Toyota Mirai személyautóhoz kifejlesztett üzemanyagcellás egységből kettőt tartalmaz majd, míg a menetvezérlő rendszer a Hino nehézkategóriás hibrid járműveinek a technikáját használja. A 12 méter hosszú, 2,49 méter széles és 3,78 méter magas, háromtengelyes, 25 tonna össztömegű Profia tehergépkocsi a nagy kapacitású, a hidrogént akár 70 bar nyomáson tároló tartályának köszönhetően hatszáz kilométert is megtehet egy feltöltéssel városi és autópályás szakaszokat egyaránt tartalmazó útvonalon. Pufferként pedig egy lítiumion-akkumulátort alkalmaz a fékezéskor rekuperált energia tárolására, illetve a nagy teljesítményt igénylő időszakok kiszolgálására.

Együttes erővel

A Toyota és a Hino a jövő egyik fontos energiahordozójának tartja a hidrogént, így már több mint tizenöt éve foglalkoznak üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. A két gyártó a későbbiekben szeretné még szorosabbra fűzni partneri kapcsolatát és felgyorsítani az erőfeszítéseit a hidrogénen alapuló társadalom megvalósításához.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó…

Megkoronázott megújulás

Hamarosan a magyar piacon is megjelenik az oroszlános márka legújabb csúcsmodellje, a kívül-belül exkluzív megjelenésű és felszereltségű MAN TGX Individual Lion S. A müncheniek új tehergépkocsi-generációjának egyéves születésnapjára megalkotott új zászlóshajót az MAN QuickStop elnevezésű…

Már ősz elején beleülhet!

Tovább növelte vonzerejét a Ford Trucks F-MAX az utóbbi időben. Mégpedig azzal, hogy a jelenlegi piaci viszonyokhoz képest kiemelkedően gyorsan, a megrendeléstől számítva akár három hónapon belül átvehető. Így az ügyfelek akár már szeptemberben munkába…

Mindenből a legjobbat

Közel ezer összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a DAF Trucks vállalattól. A gépkocsik egyik érdekessége, hogy a Tatra Trucks különleges, központi csővázas alvázára épülnek a lehető legjobb terepjáró képesség érdekében,…

Megkezdődött az átállás

Közel öt éve üzemeltet Ford Trucks járműveket az Ekol Logistics Kft., most azonban új fejezet nyílt a dinamikusan fejlődő logisztikai vállalat és az amerikai-török márka, illetve hazai importőre, a Delta-Truck Kft. kapcsolatában. Az Ekol Logistics…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra