Csendes csőrös

Újabb fontos állomásához érkezett a Toyota és a Hino együttműködése a hidrogénnel működő üzemanyagcellás hajtású nehéz-tehergépjárművek kifejlesztése terén. A 25 tonna össztömegű, háromtengelyes, dobozos elosztó tehergépkocsi prototípusának néhány hónappal ezelőtti bemutatása után ugyanis most egy nyerges vontatóról is lerántották a leplet. A jármű felépítése, illetve megjelenése alapján le sem tagadhatnák, hogy elsősorban az észak-amerikai piacot vették célba ezzel az alternatív hajtású jövevénnyel.

Közzétéve:

Ma már Észak-Amerikában is egyre nagyobb figyelmet kapnak a fosszilis üzemanyagokhoz képest alternatív hajtású gépjárművek, élükön az elektromos üzemmóddal. Nem kivétel ez alól a tengerentúli besorolás szerint 8-as össztömegosztályú (Class 8), azaz nehézkategóriás tehergépkocsik piaca sem. Csakhogy a külső forrásból tölthető akkumulátorokkal működő elektromos teherautók a saját tömeg, a hatótávolság és a töltési idő igen korlátozott háromszögében a technika jelen állása szerint csak rövidebb távú fuvarfeladatok ellátásra felelnek meg. Ugyanakkor a hidrogént használó üzemanyagcellás elektromos járművek, akár a nehéz-tehergépkocsik is, a dízelüzemű testvéreikhez mérhető használati jellemzőket biztosítanak, így akár hosszú távú fuvarozásra is alkalmazhatók.

Kiterjedt tapasztalatok

A Toyota több mint húsz éve foglalkozik az üzemanyagcellás megoldások fejlesztésével, hosszabb távú elképzeléseiben pedig a hidrogénalapú társadalom víziója is szerepel. A japán gyártó így ma már a terület egyik élenjárója, aminek ékes példája az évek óta sorozatgyártású Mirai személyautó. A vállalat emellett üzemanyagcellás áramfejlesztőket, autóbuszokat, elosztó tehergépjárműveket és vasúti járműveket is fejleszt.

Kisteherautó bérlés

Közös erővel

Ennek eredményeként az idén október elején megszületett együttműködési megállapodás értelmében a Hino új XL sorozatán alapuló, háromtengelyes, csőrös felépítésű nyerges vontatóhoz a Toyota szolgáltatja majd az üzemanyagcellás hajtásláncot. A két japán vállalat még nem tett közzé műszaki adatokat, csupán annyit árult el, hogy a jármű csendes és erős lesz, kipufogójából pedig semmi egyéb nem távozik majd, mint tiszta vízgőz. A tervek szerint az üzemanyagcellás nyerges vontató első bemutatópéldánya 2021 első félévében készül el.





Megosztom másokkal

TRUCK NEWS

Mindig lehet még jobb

Időről időre megmutatja a járműipar, hogy a technika fejlődésével és kellő mérnöki kreativitással mindig lehet fokozni a motorok hatékonyságát. Ennek egyik legfrissebb példáját a Volkswagen Haszonjárművek szolgáltatja, ugyanis szakemberei a T6.1 típus kétliteres TDI-motorjának jó…

Megkoronázott megújulás

Hamarosan a magyar piacon is megjelenik az oroszlános márka legújabb csúcsmodellje, a kívül-belül exkluzív megjelenésű és felszereltségű MAN TGX Individual Lion S. A müncheniek új tehergépkocsi-generációjának egyéves születésnapjára megalkotott új zászlóshajót az MAN QuickStop elnevezésű…

Már ősz elején beleülhet!

Tovább növelte vonzerejét a Ford Trucks F-MAX az utóbbi időben. Mégpedig azzal, hogy a jelenlegi piaci viszonyokhoz képest kiemelkedően gyorsan, a megrendeléstől számítva akár három hónapon belül átvehető. Így az ügyfelek akár már szeptemberben munkába…

Mindenből a legjobbat

Közel ezer összkerékhajtású, két-, illetve négytengelyes katonai tehergépjárművet rendelt a belga hadsereg a DAF Trucks vállalattól. A gépkocsik egyik érdekessége, hogy a Tatra Trucks különleges, központi csővázas alvázára épülnek a lehető legjobb terepjáró képesség érdekében,…

Megkezdődött az átállás

Közel öt éve üzemeltet Ford Trucks járműveket az Ekol Logistics Kft., most azonban új fejezet nyílt a dinamikusan fejlődő logisztikai vállalat és az amerikai-török márka, illetve hazai importőre, a Delta-Truck Kft. kapcsolatában. Az Ekol Logistics…

Ne szalassza el a legjobb ajánlatainkat

Iratkozzon fel hírlevelünkre és tájékoztatjuk akcióinkról, újdonságainkról.

Tovább a feliratkozásra